Cele
- Zdobycie elementarnej wiedzy na temat czynników ryzyka prowadzących do uzależnień.
- Wypracowanie narzędzi diagnostycznych do identyfikowania problemu uzależnienia.
- Budowanie szkolnego programu profilaktyki uzależnień.
- Planowanie działań profilaktycznych z wykorzystaniem metod, personifikujących doświadczenia.
Program
- Wykorzystanie obserwacji nawyków dzieci i młodzieży do transformacji zachowań.
- Szkolny program profilaktyczny – od celów do działania. Monitoring i ewaluacja.
- Sposoby budowania przyjaznego środowiska wychowawczego w szkole, sprzyjającego wprowadzeniu strategii działań profilaktycznych.
- Kreatywne metody i aktywizujące techniki uczenia się.
- Kampanie profilaktyczne, projekty edukacyjne i treningi wzmacniające poczucie wartości.
Prowadzący
Nauczyciel – konsultant w niepublicznych placówkach doskonalenia nauczycieli, certyfikowany edukator MEN i trener wspomagania, ekspert projektów edukacyjnych, doradca dyrektorów w zakresie wdrażania kompetencji kluczowych w szkole.
Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.