Cele:
• Poznanie najnowszych odkryć neurodydaktyki dotyczących uwarunkowań psychofizycznych i emocjonalnych w procesie uczenia się.
• Wzmocnienie automotywacji uczniów do przejęcia odpowiedzialności za własny proces nabywania wiedzy, umiejętności i kształtowanie postaw.
• Przygotowanie uczniów do wyboru najskuteczniejszych technik uczenia się adekwatnych do własnego stylu uczenia się i predyspozycji.
Program:
1. Prezentacja najnowszych informacji z badań procesów uczenia się – po III Międzynarodowym Sympozjum Neurodydaktyki – prezentacja multimedialna doniesień.
2. Szkolne sposoby zastosowania nowej wiedzy badawczej i doświadczeń uczniów na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych – przykład projektu edukacyjnego z korelacją międzyprzedmiotową (zgodnie z nową podstawą programową).
3. Co może wpłynąć na wzrost samoświadomości i automotywacji ucznia w trakcie uczenia się?
4. Przegląd najskuteczniejszych technik uczenia się. Bank pomysłów uczniowskich.