
Oferta szkoleń uwzględnia podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2020/2021
- DO UDOWODNIENIA „CZAS TO PAN JÓZEF”. Trening kreatywności.
- METODY AKTYWIZUJĄCE jako sposób na rozwijanie kompetencji kluczowych.
- Realizacja podstawy programowej w szkole specjalnej przysposabiającej do pracy – rozwiązania praktyczne.
- Praca z uczniem uzdolnionym matematycznie.
- Skuteczna edukacja matematyczna – jak sprawić, żeby uczeń lubił i rozumiał matematykę.
- Wyzwania edukacji zdalnej – jak efektywnie prowadzić zajęcia na odległość z matematyki.
- Wdrażanie nowej podstawy programowej z matematyki w szkołach podstawowych.
- Wdrażanie nowej podstawy programowej z matematyki w szkołach ponadpodstawowych.
- Podstawa programowa jako wykładnia przyjaznego poszukiwania potencjału ucznia i wolności nauczyciela.
- Podstawa programowa jako fundamentalny dokument w planowaniu pracy nauczyciela.
- Rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci typowo rozwijających się w wieku przedszkolnym oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w młodszym wieku szkolnym. „Dziecko z problemami w uczeniu się matematyki – zagrożenie czy wyzwanie?”
- Jak rozwijać postawę przedsiębiorczą w ramach edukacji matematycznej.
- Eksperyment na lekcji matematyki jako metoda rozwijająca kreatywność ucznia.
- Jak zwiększyć zaangażowanie uczniów w proces edukacyjny – metody aktywizujące w nauczaniu.
Kompetencje kluczowe w kształceniu zawodowym.
Wdrażanie nowej podstawy programowej w Szkołach Przysposabiających do Pracy.
- Dyslektyczny styl poznawczy – praca z uczniem z dysleksją.
Proces indywidualizacji nauczania. - Rola nauczyciela jako coacha i mentora podążającego za dzieckiem w pracy metodą Montessori
- Realizacja podstawy programowej w szkole specjalnej przysposabiającej do pracy – rozwiązania praktyczne.
- Praca ze zdolnym uczniem
- Uczeń z depresją w szkole.
- Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – planowanie pracy i dostosowanie wymagań edukacyjnych.
- Świat dziecka ze spektrum autyzmem i zespołem Aspergera. Dostosowanie wymagań i konstruowanie indywidualnych programów edukacyjnych – terapeutycznych.
- Rozwijanie umiejętności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym, z niepełnosprawnościami sprzężonymi w tym z autyzmem – wybrane metody i techniki pracy.
- Podstawa programowa jako fundamentalny dokument w planowaniu pracy nauczyciela.
- Szkolenie z obsługi pakietu GSUITE + NARZĘDZI GOOGLE W EDUKACJI.
- Warsztaty z obsługi OFFICE 365 + MICROSOFT TEAMS.
- KOMPETENCJE CYFROWE Lubię to! Wykorzystanie metody projektu edukacyjnego w tworzeniu bezpieczeństwa w sieci.
- Indywidualizacja procesu nauczania, uczenia się.
- CANVA – internetowe narzędzie do projektów graficznych od podstaw.
- Wyzwania edukacji zdalnej – jak efektywnie prowadzić zajęcia na odległość z matematyki.
- Gry i zabawy w edukacji matematycznej.
- BYOD w nauczaniu matematyki.
- Kahoot – nowoczesne nauczanie i uczenie się matematyki.
- Lekcje matematyki w oparciu o nowe technologie.
- Realizacja podstawy programowej z matematyki z GeoGebrą.
- I Ty możesz zostać przestępca komputerowym?
- Metoda Webquest’u w rozwoju kompetencji cyfrowych.
- Baw się i ucz!
- Internet – lek na całe zło!
- Zachowania trudne uczniów – przyczyny, przeciwdziałanie, postępowanie.
- Zadania i obowiązki dyrektorów placówek oświatowych w świetle problemów rodzinnych dzieci i młodzieży (rozwód, przemoc).
- Jak radzić sobie z agresywnymi zachowaniami ucznia w szkole i w przedszkolu?
- To proste, ale niełatwe – o komunikacji, relacjach i współpracy w zespole.
- Trudne postawy rodziców wobec nauczyciela/szkoły. Skuteczne rozwiązania w budowaniu dobrych relacji z rodzicami.
- AKADEMIA WYCHOWAWCY – Jak kształtować kompetencje osobiste i społeczne uczniów?
- Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.
- Kto ty jesteś…? Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.
- Czy patriotyzmu można (się) nauczyć?
- Tradycja, a współczesne wartości młodzieży.
- Wymiana wartości w transferze międzypokoleniowym.
- Nauczanie problemowe – rozwijanie umiejętności uczenia się.
- Kształcenie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie.
- Kreatywność w procesie uczenia się. Trening kreatywności. Jak rozwijać kompetencje w zakresie kreatywności i innowacyjności?
- Umiejętność uczenia się kluczową kompetencją uczniów i nauczycieli.
- Zadania i obowiązki nauczycieli w obliczu zmian oświatowych i kodeksu pracy.
- Zebrania z rodzicami- wynalazek do niszczenia czy budowania relacji?
- Stop nudnym lekcjom.
- O obowiązkach nauczycieli w świetle rozporządzenia o PPP oraz wewnątrzszkolnych procedur i standardów pracy.
- Rozmowy z uczniami o pokonywaniu trudności i poszukiwaniu rozwiązań.
- Rada pedagogiczna – strata czasu, czy ważny element współpracy i wpływu nauczycieli.
- Rola oraz obowiązki ucznia i jego opiekunów w zindywidualizowanym procesie edukacyjnym – dostosowania do zaleceń opinii PPP, nauczanie indywidualne, zindywidualizowana ścieżka kształcenia.
- Trudne rozmowy z rodzicami – jak skutecznie i satysfakcjonująco porozumiewać się z rodzicami uczniów.
- Praca w warunkach zmiany.
- Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży oraz ich profilaktyka.
- Co możemy razem zrobić w szkole, by zapobiec uzależnieniom dzieci i młodzieży.
- Prawo autorskie w placówce oświatowej.
- Kadry w placówce oświatowej – praktyczny warsztat dla kadry zarządzającej, specjalistów HR, pracowników działów kadr i płac, księgowości, pracowników administracyjnych.