Cele:
• Umiejętne rozpoznanie potrzeb nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego
• Umiejętne przekazanie informacji rozwijających samodzielność i decyzyjność młodego człowieka
• Wpływanie na kreatywność , odwagę i kształtowanie osobowości młodzieży poprzez innowacyjne metody pracy , ćwiczenia, rozmowy i działania twócze.
• Przekazanie narzędzi do obserwacji siebie , umiejętnego dokonywania samooceny, wzbogacania własnego rozwoju w osiąganiu niezależności
• Pokazanie innowacyjnych metod działania w zdobywaniu sukcesu
• Nauczenie dokonywania właściwej samooceny
• Zdobywanie samodzielności i innowacyjności w skutecznym działaniu ,,tu i teraz”
• Kształtowanie rozwoju poprzez ustalanie właściwej hierarchii wartości
• Trenowanie niezależności życiowej poprze uświadomienie sobie chęci ciągłego rozwoju.
Program:
1. Podstawa programowa w poszukiwaniu potencjału ucznia i wolności nauczyciela
2. Zabawy twórcze, trening twórczego myślenia, testy coachingowe- wpływające na rozpoznanie siebie .
3. Uczucia i emocje, myśli, możliwości i słabości. Komunikacja i umiejętności społeczne jako baza niezależności i życiowego powodzenia.
4. Działania wg inteligencji emocjonalnej D.Golemana i G. Chapmana
5. Mindfulness w szkole i w życiu. Krótki trening
6. Koncentracja podstawą w uczeniu i odpoczywaniu.
7. Opiekowanie się sobą podstawą w zdobywaniu samodzielności
8. Jestem twórczy bo wiem kim jestem.
9. Lubię siebie więc lubię ciebie.
Prowadzący:
wykładowca akademicki, trener, terapeuta rodzin, transforming communication, life coach, aktorka.