Cele ogólne:
1. Poszerzenie wiedzy na temat funkcjonowania mózgu, specjalizacji półkul mózgowych i rodzajów pamięci. Poznanie kierunkowych typów inteligencji i preferowanych przez ucznia strategii uczenia się.
2. Doskonalenie umiejętności planowania procesu edukacyjnego w oparciu o triadę edukacyjną.
3. Kształtowanie umiejętności analizy podstawy programowej i programów nauczania i dostosowanie ich do potrzeb oraz możliwości uczniów, dla których są przeznaczone.
4. Rozwijanie umiejętności świadomego tworzenia celów w oparciu o taksonomię celów kształcenia.
Cele szczegółowe:
Uczestnik:
- wymienia czynniki wpływające na efektywne nauczanie,
- określa swój profil kompetencji,
- analizuje psychodydaktyczne zasady nauczania, uczenia się,
- charakteryzuje umiejętności kształtowanie w zakresie kompetencji uczenia się,
- wskazuje „dowody na widoczne uczenie się uczniów”,
- analizuje i interpretuje istotę współczesnej triady edukacyjnej,
- określa pojęcia: ocenianie kształtujące i sumujące, plan dydaktyczny, taksonomia celów, kryteria oceniania, podstawa programowa, diagnoza dydaktyczne, cele operacyjne, umiejętności kluczowe,
- ocenia wpływ diagnozowania uczniów i planowania procesu edukacyjnego na efekty kształcenia,
- wskazuje i porównuje jakie umiejętności kształcone są na poprzednim i kolejnym etapie edukacyjnym,
- projektuje scenariusz zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem taksonomii Blooma.
Program szkolenia:
1. Neurodydaktyka w szkole – psychodydaktyczne zasady nauczania i uczenia się.
2. Czynniki wpływające na proces uczenia się, nauczania.
3. Profil kompetencyjny nauczyciela.
4. Kształtowania kompetencji w zakresie uczenia się.
5. Triada edukacyjna – współczesny model nauczania / uczenia się.
6. Kluczowe pojęcia dydaktyczne w kontekście projektowania, planowania i organizacji efektywnych zajęć dydaktyczno – wychowawczych.
7. Planowanie pracy nauczyciela – podstawa programowa, program nauczania, plan dydaktyczny.
8. Analiza podstawy programowej i programów nauczania.
9. Projektowanie planu dydaktycznego i monitorowanie jego realizacji.
10. Operacjonalizacja celów kształcenia z wykorzystaniem taksonomii Blooma i Niemierki.
Prowadzący:
Wieloletnia nauczycielka i dyrektorka szkoły, trener I stopnia, mgr pedagogiki, nauczyciel dyplomowany. Ukończyła specjalistyczny kurs trenerski w Szkole Twórczego Myślenia w Krakowie. Trenerka współpracująca z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie w ramach projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego i wielu licznych projektów dla MEN.
Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.