Internet – lek na całe zło!

Internet – lek na całe zło!

Cele:    

1. Spojrzenie na własny warsztat pracy i pokazanie w jaki sposób nasze umiejętności metodyczne i komunikacyjne wpływają na proces uczenia się. Dokonanie  autorefleksji, czy właściwie wykorzystuję TIK w nauczaniu.
2. Przybliżenie metod nauki z wykorzystaniem multimediów, które zaangażują uczniów w zajęcia lekcyjne (stworzenie sytuacji lekcyjnej, w której czynnie biorą udział uczestnicy).
3. Przedstawienie wybranych aplikacji i programów do tworzenia całych interaktywnych lekcji (m.in. learning.aps, squla, engram, minstructor, dysk google, quizizz i jego odmian, edukator, Losglobos).
4.  Przybliżenie  pojęć, takich jak: social learning, autonomia ucznia, grywalizacja/gamifikacja,
edukacja 3.0., e-learning.
5. Przedstawienie dobrych  praktyk i inspiracji do pracy z wykorzystaniem TIK.

 

Program:
1.    Wyniki badań – o wpływie mediów na życie społeczeństw.
2.    Edukacja w służbie dla społeczeństwa przemysłowego i informacyjnego.
3.    Refleksja:  Jak sobie poradzić? Jak zainteresować? Jak dotrzeć do każdego?
Jak zainspirować? Jak osiągnąć „dobre” wyniki?
4.    Efekt wow.
5.    Jak się dzisiaj uczymy? Jak się uczą nauczyciele? Jak się uczą uczniowie?
6.    Prezentacja wybranych platform i aplikacji: (praktyczne ćwiczenia).
7.    Mapy myśli i narzędzia do ich rysowania: (praktyczne ćwiczenia).
8.    Ważne w edukacji, czyli o czym warto pamiętać ucząc młodzież w XXI wieku:(generacja x, y, z, autonomia ucznia, social learning, grywalizacja/gamifikacja edukacja 3.0).
9.    Zalety grania.
10.    Rozszerzona rzeczywistość a edututorial  i edukacja 3.0.

 

 

Prowadzący: nauczyciel geografii, wiedzy o społeczeństwie i matematyki, przez 12 lat doradca metodyczny.

 

Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.