Organizacja pracy własnej nauczyciela. Planowanie, monitorowanie i ewaluacja procesu edukacyjnego (nauczanie stacjonarne i zdalne).

Organizacja pracy własnej nauczyciela. Planowanie, monitorowanie i ewaluacja procesu edukacyjnego (nauczanie stacjonarne i zdalne).

Cele ogólne:

  1. Doskonalenie umiejętności planowania procesu edukacyjnego w oparciu o triadę edukacyjną.
  2. Kształtowanie umiejętności analizy podstawy programowej i programów nauczania
    i dostosowanie ich do potrzeb oraz możliwości uczniów, dla których są przeznaczone.
  3. Uświadomienie potrzeby kształtowania kompetencji kluczowych i ich roli w procesie nauczania i wychowania.
  4. Rozwijanie umiejętności świadomego tworzenia celów w oparciu o taksonomię celów kształcenia.
    Treści programowe
  5. Triada edukacyjna – współczesny model nauczania/ uczenia się.
  6. Kluczowe pojęcia dydaktyczne w kontekście projektowania, planowania i organizacji efektywnych zajęć dydaktyczno – wychowawczych.
  7. Planowanie procesu dydaktyczno – wychowawczego:
    – planowanie kierunkowe
    – planowanie wynikowe
    – planowanie metodyczne
  8. Kompetencje kluczowe w procesie planowania.
  9. Analiza podstawy programowej i programów nauczania.
  10. Projektowanie planu dydaktycznego i monitorowanie jego realizacji.
  11. Operacjonalizacja celów kształcenia z wykorzystaniem taksonomii Blooma i Niemierki w kontekście diagnozy osiągnięć ucznia.
  12. Współpraca nauczycieli w planowaniu procesu edukacyjnego.



    Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.