Cele ogólne:
- Doskonalenie umiejętności planowania procesu edukacyjnego w oparciu o triadę edukacyjną.
- Kształtowanie umiejętności analizy podstawy programowej i programów nauczania
i dostosowanie ich do potrzeb oraz możliwości uczniów, dla których są przeznaczone. - Uświadomienie potrzeby kształtowania kompetencji kluczowych i ich roli w procesie nauczania i wychowania.
- Rozwijanie umiejętności świadomego tworzenia celów w oparciu o taksonomię celów kształcenia.
Treści programowe - Triada edukacyjna – współczesny model nauczania/ uczenia się.
- Kluczowe pojęcia dydaktyczne w kontekście projektowania, planowania i organizacji efektywnych zajęć dydaktyczno – wychowawczych.
- Planowanie procesu dydaktyczno – wychowawczego:
– planowanie kierunkowe
– planowanie wynikowe
– planowanie metodyczne - Kompetencje kluczowe w procesie planowania.
- Analiza podstawy programowej i programów nauczania.
- Projektowanie planu dydaktycznego i monitorowanie jego realizacji.
- Operacjonalizacja celów kształcenia z wykorzystaniem taksonomii Blooma i Niemierki w kontekście diagnozy osiągnięć ucznia.
- Współpraca nauczycieli w planowaniu procesu edukacyjnego.
Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.