Oferta RODN odpowiadająca podstawowym kierunkom realizacji polityki edukacyjnej państwa w roku szkolnym 2012/2013.
Drodzy Dyrektorzy, Nauczyciele i Pracownicy Oświaty!
Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało podstawowe kierunki realizacji polityki edukacyjnej państwa w roku szkolnym 2012/2013.
RODN przygotował dla Państwa pełną ofertę szkoleń podejmującą tematykę określoną przez MEN.
Podstawowe kierunki realizacji polityki edukacyjnej państwa w roku szkolnym 2012/2013:
[acc style=”style3″ title=”Wspieranie rozwoju dziecka młodszego, w tym obniżenie wieku szkolnego do 6 lat.” parent=”accgroup1″ ]
Proponowane tematy szkoleń RODN:
- Dysfunkcje dzieci w wieku przedszkolnym
- Dysfunkcje i zaburzenia u dzieci w klasach 1-3
- Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo
- Praca z dzieckiem z orzeczonymi dysfunkcjami: niepełnosprawność intelektualna, sensoryczna, somatyczna, autyzm, ADHD, niedostosowanie społeczne, zagrożenie niedostosowaniem społecznym
- Interpretacja opinii i orzeczeń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (IPET). Jak pracować w klasie z dzieckiem z orzeczonymi dysfunkcjami?
- Praca z uczniem w świetle opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej (szkoła podstawowa)
- Organizacja pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- Budowanie zespołów wspomagających dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Arteterapia
- Choreoterapia
- Mandala
- Tańce integracyjne
[/acc]
[acc style=”style3″ title=”Wzmacnianie bezpieczeństwa w szkołach i placówkach oświatowych:.” parent=”accgroup1″ ]
Proponowane tematy szkoleń RODN:
- Wzmacnianie bezpieczeństwa w placówkach oświatowych
- Profilaktyka przemocy na tle seksualnym – gdy flirt i żart stają się przemocą
- Równa szkoła – przeciwdziałanie dyskryminacji w szkołach i placówkach oświatowych
- Ryzykowne zachowania dzieci w Internecie – dzieci jako sprawcy i ofiary
- Poznać i zrozumieć wychowanka oraz jego rodziców
- Warsztaty negocjacyjne podnoszące skuteczność współpracy z rodzicami, uczniami, pracownikami szkoły
- Konfrontacja bez przemocy – o mediacjach rówieśniczych w szkole
- Profilaktyka przemocy i agresji
- Przeciwdziałanie agresji u dzieci i młodzieży. Trening umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zachowań agresywnych
- Przeciwdziałanie krzywdzeniu dzieci: zadania szkoły, kuratora rodzinnego
- Program przeciwdziałania przemocy w szkole
[/acc]
[acc style=”style3″ title=”Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych.” parent=”accgroup1″ ]
Proponowane tematy szkoleń RODN:
- Dysfunkcje i zaburzenia u uczniów szkół ponadgimnazjalnych
- Rozpoznawanie uzależnień: alkohol, narkotyki, komputer
- Praca z uczniem z orzeczonymi dysfunkcjami: niepełnosprawność intelektualna, sensoryczna, somatyczna, autyzm, ADHD, niedostosowanie społeczne, zagrożenie niedostosowaniem społecznym
- Specyficzne trudności w uczeniu się – praca z uczniem w świetle opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej (dysleksja)
- Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia)
- Zaburzenia okresu dojrzewania: depresja młodzieńcza
- Jak budować kontakt z nastolatkiem?
- Ocenianie kształtujące, jako czynnik motywujący do uczenia się
- Strategie uczenia się. Jak wspierać uczniów i samemu się uczyć?
- Motywowanie uczniów do zmiany zachowań
- Sztuka motywacji w relacji z uczniem. Nauczyciel w działaniu
- Techniki motywujące i aktywizujące uczniów
- Sytuacje trudne we współpracy nauczyciela z uczniem – sposoby radzenia sobie z nimi
[/acc]
W roku szkolnym 2012/2013 monitorowany będzie Proces wdrażania podstawy programowej kształcenia ogólnego i w zawodach.
Proponowane tematy szkoleń RODN:
- Nowa podstawa programowa a wewnątrzszkolne zasady oceniania i program wychowawczy
- Zmiany w obszarze kształcenia zawodowego i ustawicznego
- Tworzenie szkolnych planów nauczania we wszystkich typach szkół ponadgimnazjalnych prowadzących kształcenie zawodowe
- Planowanie i organizowanie kwalifikacyjnych kursów zawodowych
Kierunki realizacji zadań z zakresu nadzoru pedagogicznego obejmują ewaluację.
Proponowane tematy szkoleń RODN:
- Autoewaluacja w szkole
- Ewaluacja pracy szkoły/przedszkola – uspołecznienie procesu
- Jak organizować ewaluację wewnętrzną w szkole? Wymagania szkolne a państwowe
- Wyniki ewaluacji wewnętrznej wartością zbiorową w planowaniu rozwoju placówki
- Jak zbudować system wewnętrznej ewaluacji w szkole, przedszkolu? Warsztaty w oparciu o wymagania państwowe