Cele:
1. Refleksja nad własnym warsztatem pracy.
2. Przypomnienie czynników wpływających na proces uczenia się, dostrzeganie roli kreatywności i zabawy w procesie lekcyjnym i zapamiętywaniu.
3. Przegląd metod wpływających na proces ucznia się i stworzenie symulacji procesu lekcyjnego, w którym uczestnicy stają się uczniami.
4. Wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami.
Program:
1. Ćwiczenia wprowadzające – rozgrzewka dla mózgu.
2. Refleksja nad własnym stylem pracy. Edukacja teraz i 30 lat wcześniej.
3. Inspirujący początek lekcji.
4. Różnorodność zespołów klasowych – jak dobrać metody i formy pracy.
5. Mapa mentalna mojego ucznia.
6. Pigułka wiedzy o uczeniu się.
7. Motywacja w procesie dydaktycznym.
8. Moja lekcja, moje narzędzia motywacyjne – wymiana doświadczeń, inspiracje.
9. Aktywny uczeń, (nie)aktywny nauczyciel.
10. Gra w szkole i gra w szkołę (planszówki, karty, układanki,…)
11. Kompetencje XXI wieku.
12. Wykorzystanie grywalizacji w edukacji.
13. Escape room i gry miejskie.
Prowadzący: nauczyciel geografii, wiedzy o społeczeństwie i matematyki, przez 12 lat doradca metodyczny.
Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.