Dostosowanie wymagań i konstruowanie indywidualnych programów edukacyjnych – terapeutycznych dla uczniów ze spektrum autyzmem i zespołem Aspergera.

Dostosowanie wymagań i konstruowanie indywidualnych programów edukacyjnych – terapeutycznych dla uczniów ze spektrum autyzmem i zespołem Aspergera.

Cele ogólne:

  1. Poznanie specyfiki rozwoju dziecka z zaburzeniami neurorozwojowymi – autyzm , zespół Aspergera.
  2. Podniesienie wiedzy i umiejętności w zakresie pracy z uczniem z zaburzeniami neurorozwojowymi (autyzm, zespół Aspergera).
  3. Analiza sposobów i metod dostosowania wymagań do indywidualnych potrzeb dziecka ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera.

Treści szkolenia:

  1. Czym jest autyzm i zespół Aspergera?
  2. Tacy jak Wy – świat dziecka z autyzmem.
  3. Wykorzystanie technik behawioralnych w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu.
  4. Programy terapeutyczne i strategie proaktywne.
  5. Techniki nauczania dzieci z autyzmem.
  6. Alternatywne metody komunikacji.
  7. Strefa najbliższego rozwoju a dostosowanie wymagań edukacyjnych.
  8. Wielospecjalistyczna Ocena Funkcjonowania – cele szczegółowe i długoterminowe.
  9. Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych.
  10. Rola rodziców w funkcjonowaniu dziecka ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera.



    Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.