„Zacznij tam gdzie jesteś, użyj tego co masz, zrób co możesz.„
Arthur Ashe
Studium adresowane są do wszystkich chcących nabyć i pogłębić praktyczne umiejętności
w zakresie coachingu. Zapraszamy kadrę zarządzającą jst, placówek oświatowych, psychologów, pedagogów, wykładowców, nauczycieli, jak również wszystkich zajmujących się rozwojem
oraz doskonaleniem.
Ukończenie Studium Coachingu pozwala zwiększyć warsztat pracy o nowe kompetencje w zakresie:
- Konstruowania głównych narzędzi i technik coachingowych
- Komunikowania się i budowania relacji sprzyjających rozwojowi
- Określania celów
- Wspierania rozwoju własnego i innych
- Metod pracy z dorosłymi, młodzieżą, dziećmi
Po zakończeniu cyklu zajęć uczestnicy otrzymują Świadectwo ukończenia Studium Coachingu, zgodnie z rozporządzeniem MEN.
Liczba godzin dydaktycznych: 80 (4 zjazdy weekendowe)
Forma zajęć: Trening(ćwiczenia praktyczne, analiza przypadków, symulacje realnych sytuacji zadaniowych, dyskusje grupowe, kwestionariusze do autodiagnozy).
Założenia i cele
- Przygotowanie do prowadzenia rozmów coachingowych
- Wzrost świadomości w zakresie wykorzystywania potencjałow ludzkich dla optymalizacji ich rozwoju i doskonalenia kompetencji
- Dostarczenie wiedzy z zakresu zasad i metod prowadzenia coachingu
- Nabywanie i doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych, o obszarach rozwojowych
- Zdobywanie wiedzy i umiejętności w zakresie budowania relacji z osobą coachowaną
- Doskonalenie umiejętności ustalania celów rozwojowych oraz poszukiwania satysfakcjonujących rozwiązań z uwzględnieniem kontekstu działania osoby coachowanej
- Zdobywanie wiedzy i umiejętności w zakresie planowania i realizowania celów rozwojowych
- Wypracowanie profilu skutecznego coacha
Formy zaliczenia:
Zajęcia kończą się egzaminem, który obejmuje:
- test wiadomosci
- przygotowanie i przeprowadzenie wybranego przez siebie spotkania coachingowego
Warunki zaliczenia przedmiotu:
- Obecnośc obowiązkowa
- Aktywność
- Pozytywne zaliczenie testu pisemnego obejmującego wiadomości z treści programowych całego treningu
- Pozytywne zaliczenie przygotowanego i przeprowadzonego przez siebie spotkania coachingowego. Sesja coachingowa z użyciem kamery. Omawianie nagrań ze wskazywaniem naszego rozumienia coachingu i jego praktycznych konsekwencji w konkretnej rozmowie – jej dobrych i słabych/błędnych momentów.
- Rekomendacje pisemne dla uczestnika ze wskazaniem mocnych stron i obszarów do pracy
Program:
Istota coachingu – nie tylko kwestie definicyjne.
- Co to jest coaching?
- Czym coaching na pewno nie jest?Coaching a mentoring, doradztwo, trening, szkolenie, terapia, wychowywanie etc. Podobieństwa i róznice przedstawione na podstawie ogólnego modelu relacji „ja – ty”.
- Coaching jako skuteczne narzędzie doskonalenia umiejętności- określanie celów, osiąganie celów
- Wydobywanie zasobów,
- Rodzaje coachingów. Zastosowania
Korzyści z coachingu
- Uświadomienie coachowanym słabych i mocnych stron
- Korzyści dla jednostki, korzyści dla organizacji
- Generowanie kreatywności
- Budowanie pewności siebie i odpowiedzialności za własny rozwój
- Motywowanie do konstruktywnych zmian
- Rozwój osobowy i jego dynamika. Kiedy pojawia się miejsce dla coacha?”
- Psychologia rozwoju dojrzałego/dorosłego człowieka.
- Bariery rozwoju. Granice samorozwoju.
- Przełamywanie ograniczeń samorozwoju poprzez „zadania domowe” pomiędzy sesjami.
- Zmiana. Źródła motywacji do zmiany. Motywowanie.
Postawa i umiejętności coacha
- Zmysł obserwacji, ciekawość, inicjatywa, otwartość, empatia, nawyk działania (proaktywność)
- Budowanie relacji
- Słuchanie i mówienie ze zrozumieniem
- Udzielanie informacji zwrotnych i wyprzedających
- Prowadzenie rozmów coachingowych
- Tworzenie przejrzystych zasad współpracy
- Asertywność
- Inteligencja emocjonalna
Planowanie działań coachingowych
- definiowanie celów coachingowych,
- celowość i spójność procesu coachingowego: umiejętność dostrzegania i określania problemu
Model rozmowy coachingowej
- Budowanie atmosferty Co możemy zrobic, żeby zepsuć atmosferę spotkania coachingowego?
- Etapy rozmowy coachingowej
- Metoda GROW
- Częstotliwość zbierania danych,
Analiza coachingowa – Etapy analizy coachingowej
- Budowanie kwestionariuszy zbierania danych i formularzy oceny. Kryteria oceny jakości rozmów.
- Ocena. Pytania skłaniające do oceny. Błędy w ocenie
- Karta przygotowania do coachingu i karta oceny coachingu. Symulacje całej rozmowy coachingowej – Motywowanie do zmiany
- Samokontrola pracownika – analiza trudności, błędów, braku oczekiwanych efektów, wnioski
Informacja zwrotna
- Konstruowane i przekazywanie informacji zwrotnej – model postepowania
- Pozytywna i negatywna informacja zwrotna – symulacje
Mój profil coacha
- Cechy i umiejętności idealnego coacha
- „Ja” jako coach– moje kompetencje i kierunki rozwoju. Co mam i nad czym powinienem pracować?
- Problem odpowiedzialności coacha za proces i jego efekty.
- Superwizja dla coacha
W kierunku mistrzostwa – moja sesja coachingowa – opracowanie i przeprowadzenie rozmowy coachingowej. Omówienie każdej rozmowy.
- Ocena rozmowy.
- Ocena własnych umiejętności i cech uczestnika w kontekście pracy w charakterze coacha
- Wnioski i formułowanie celów na przyszłość
Miejsce zjazdów: Sale szkoleniowe ROE Sp.z o.o. Wrocław, ul. Sienkiewicza 8a
Koszt: 2300 zł
Zapewniamy:
- Wykwalifikowaną kadrę trenerską
- Materiały szkoleniowe
- Lunch i przerwy kawowe
Serdecznie zapraszamy