Cele:
1. Refleksja nad własnym warsztatem pracy.
2. Przypomnienie roli elementów oceniania kształtującego w procesie uczenia się.
3. Przegląd metod aktywizujących i stworzenie sytuacji, w której uczestnicy ćwiczą wybrane metody.
4. Wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami.
Program:
1. Moje cele i państwa cele – jako nawiązanie do elementów oceniania kształtującego
2. Refleksja – ja nauczyciel, ja uczeń.
3. Czynniki powodujące, że uczeń odbiera lekcje jako nudną.
4. Budowanie atmosfery sprzyjającej uczeniu się.
5. Kompetencje kluczowe w różnych ujęciach.
6. Efekt WOW na lekcji.
7. Rola elementów oceniania kształtującego w zapobieganiu nudzie na zajęciach.
8. Siła w różnorodności.
9. Atrakcyjny wykład.
10. Zamiana ról (przegląd metod aktywizujących, w których biorą czynny udział uczestnicy warsztatu).
11. Aktywne notowanie.
Prowadzący: nauczyciel geografii, wiedzy o społeczeństwie i matematyki, przez 12 lat doradca metodyczny.
Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.