Cel ogólny:
Zapoznanie ze specyfiką zjawiska depresji dzieci i młodzieży, symptomami i sposobami reagowania.
Cele szczegółowe:
Uczestnik/czka:
- określa czym jest depresja,
- rozróżnia pojęcia smutek, nastrój, depresja,
- wskazuje przyczyny występowania depresji,
- analizuje i rozróżnia rodzaje depresji,
- rozpoznaje symptomy depresji występujące u dzieci i młodzieży,
- wyróżnia i identyfikuje maski zaburzeń depresyjnych,
- porządkuje wiedzę, która pozwoli mu rozpoznać depresję u uczniów, z którymi pracuje,
- projektuje działania i procedury postępowania w sytuacji rozpoznania depresji u ucznia.
Program szkolenia:
1. Czym jest depresja – koncepcje rozumienia depresji.
2. Definicje – smutek, nastrój a depresja.
3. Przyczyny i występowanie depresji.
4. Rodzaje i symptomy depresji.
5. Maski zaburzeń depresyjnych.
6. Depresja, a ryzyko zachowań samobójczych oraz jego ocena.
7. Rozpoznawanie depresji u dzieci i młodzieży.
8. Działania podejmowane przez nauczyciela w sytuacji rozpoznania depresji u dzieci i młodzieży.
Prowadzący:
Wieloletnia nauczycielka i dyrektorka szkoły, trener I stopnia, mgr pedagogiki, nauczyciel dyplomowany. Ukończyła specjalistyczny kurs trenerski w Szkole Twórczego Myślenia w Krakowie. Trenerka współpracująca z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie w ramach projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego i wielu licznych projektów dla MEN.
Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.