Cele:
1. Zapoznanie z podstawami prawnymi (konstrukcja podstawy, cele edukacji, przedmioty nauczania, formy zajęć, zadania szkoły, treści nauczania, warunki i sposób realizacji.
2. Rozwijanie u uczniów samodzielnego myślenia oraz wzajemnego uczenia się – praktyczne przygotowanie scenariusza zajęć.
3. Upowszechnianie nowej koncepcji uczenia – jak przedstawić cele nauczania, śledzić postępy uczniów oraz świętować ich sukcesy?
Program:
1. Przedstawienie podstaw prawnych.
2. Cele szkoły.
3. Zadania Szkoły.
4. Zalecane warunki i sposoby realizacji.
5. Współpraca z lokalnym rynkiem pracy – nowatorskie rozwiązania.
6. Upowszechnianie przykładów własnych praktyk na podstawie własnych doświadczeń (dokumentacja zdjęciowa i filmowa).
Prowadzący:
Trener, nauczyciel oligofrenopedagogiki – praktyki z 25 letnim stażem pracy. Wieloletni dyrektor placówki specjalnej, w której wdrożył z sukcesem w swojej Placówce nowatorskie rozwiązania w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną (superwizje, spacer edukacyjny, nauczanie blokowe, język angielski, zajęcia praktyczne dla uczniów z umiarkowaną niepełnosprawnością w zakładach pracy.) Terapeuta SI oraz terapii pedagogicznej.
Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.