Cele
- Autorefleksja na temat budowania relacji z rodzicami.
- Przedyskutowanie i wypracowanie zasad współpracy z rodzicami.
- Przybliżenie rodzajów postaw rodzicielskich i sposobów komunikowania się z poszczególnym typem rodzica (stworzenie sytuacji modelowych rozmów).
- Wymiana doświadczeń w planowaniu i przygotowywaniu spotkań z rodzicami, ewaluacja zebrań.
- Przedstawienie dobrych praktyk i inspiracji do pracy, które mogą pomóc w budowaniu i osiąganiu celów w relacjach z rodzicami.
Program
- Kiedy myślę – moi wychowankowi, rodzice moich wychowanków (dokonanie autorefleksji).
- Ja nauczyciel jako rodzic – różnice między rolami jakie odgrywamy.
- Opinie rodziców o zebraniach.
- Co mogę zrobić, aby osiągnąć założone przez rodzica cele?
- Co mogę zrobić, aby osiągnąć założone przez siebie cele
- Idealne spotkanie z punktu widzenia rodziców.
- Idealne spotkanie z punktu widzenia nauczycieli.
- Jak dobrze zaplanować zebranie?
- Czemu nie zawsze jest tak jak myślimy, że będzie?
- Co tkwi w nas – nauczycielach co przeszkadza nam w komunikacji z rodzicami?
- Co tkwi w nas – rodzicach co przeszkadza nam w kontaktach z nauczycielami?
- Wypracowanie jasnych zasad współpracy.
- Relacja win – win / „wygrany – wygrany” w kontaktach z rodzicami.
- Moje doświadczenia.
- Wyniki badań Selingmana i Żłobickiego.
- Moje umiejętności komunikacyjne.
- Zasady asertywnej odmowy.
- Typy postaw rodzicielskich i sposoby komunikowania się z poszczególnym typem rodzica (stworzenie sytuacji modelowych rozmów).
Prowadzący
Nauczyciel geografii, wiedzy o społeczeństwie i matematyki, przez 12 lat doradca metodyczny.
Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.