Zebrania z rodzicami – wynalazek do niszczenia czy budowania relacji?

Zebrania z rodzicami – wynalazek do niszczenia czy budowania relacji?

Cele
  1. Autorefleksja na temat budowania relacji z rodzicami.
  2. Przedyskutowanie i wypracowanie zasad współpracy z rodzicami.
  3. Przybliżenie rodzajów postaw rodzicielskich i sposobów komunikowania się z poszczególnym typem rodzica (stworzenie sytuacji modelowych rozmów).
  4. Wymiana doświadczeń w  planowaniu i przygotowywaniu spotkań z rodzicami, ewaluacja zebrań.
  5. Przedstawienie dobrych  praktyk i inspiracji do pracy, które mogą pomóc w budowaniu i osiąganiu celów w relacjach z rodzicami.
Program
  1.  Kiedy myślę – moi wychowankowi, rodzice moich wychowanków (dokonanie autorefleksji).
  2. Ja nauczyciel jako rodzic – różnice między rolami jakie odgrywamy.
  3. Opinie rodziców o zebraniach.
  4. Co mogę zrobić, aby osiągnąć założone przez rodzica cele?
  5. Co mogę zrobić, aby osiągnąć założone przez siebie cele
  6. Idealne spotkanie z punktu widzenia rodziców.
  7. Idealne spotkanie z punktu widzenia nauczycieli.
  8.  Jak dobrze zaplanować zebranie?
  9. Czemu nie zawsze jest tak jak myślimy, że będzie?
  10. Co tkwi w nas – nauczycielach  co przeszkadza nam w  komunikacji z rodzicami?
  11. Co tkwi w nas – rodzicach  co przeszkadza nam w kontaktach z nauczycielami?
  12. Wypracowanie jasnych zasad współpracy.
  13. Relacja win – win / „wygrany – wygrany” w kontaktach z rodzicami.
  14. Moje doświadczenia.
  15. Wyniki badań Selingmana i Żłobickiego.
  16. Moje umiejętności komunikacyjne.
  17. Zasady asertywnej odmowy.
  18. Typy postaw rodzicielskich i sposoby komunikowania się  z poszczególnym typem rodzica (stworzenie sytuacji modelowych rozmów).
Prowadzący

Nauczyciel geografii, wiedzy o społeczeństwie i matematyki, przez 12 lat doradca metodyczny.

Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.