Cele:
1. Zdobycie elementarnej wiedzy na temat czynników ryzyka prowadzących do uzależnień.
2. Wypracowanie narzędzi diagnostycznych do identyfikowania problemu uzależnienia.
3. Budowanie szkolnego programu profilaktyki uzależnień.
4. Planowanie działań profilaktycznych z wykorzystaniem metod, personifikujących doświadczenia .
Program:
1. Wykorzystanie obserwacji nawyków dzieci i młodzieży do transformacji zachowań.
2. Szkolny program profilaktyczny – od celów do działania. Monitoring i ewaluacja.
3. Sposoby budowania przyjaznego środowiska wychowawczego w szkole, sprzyjającego wprowadzeniu strategii działań profilaktycznych.
4. Kreatywne metody i aktywizujące techniki uczenia się.
5. Kampanie profilaktyczne, projekty edukacyjne i treningi wzmacniające poczucie wartości.
Prowadzący: Nauczyciel – konsultant w niepublicznych placówkach doskonalenia nauczycieli, certyfikowany edukator MEN i trener wspomagania, ekspert projektów edukacyjnych, doradca dyrektorów w zakresie wdrażania kompetencji kluczowych w szkole.
Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.