Oferta RODN odpowiadająca podstawowym kierunkom realizacji polityki edukacyjnej państwa w roku szkolnym 2014/2015.
Drodzy Dyrektorzy, Nauczyciele i Pracownicy Oświaty!
Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało podstawowe kierunki realizacji polityki edukacyjnej państwa w roku szkolnym 2014/2015.
RODN przygotował dla Państwa pełną ofertę szkoleń podejmującą tematykę określoną przez MEN.
Podstawowe kierunki realizacji polityki edukacyjnej państwa w roku szkolnym 2014/2015:
[acc style=”style3″ title=”Wspieranie Rozwoju Dziecka Młodszego (6-latek, uczeń młodszy na kolejnych progach, podręcznik do kl. I)” parent=”accgroup1″ ]
Proponowane tematy szkoleń RODN:
- Realizacja podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej z wykorzystaniem innowacyjnych programów i materiałów dydaktycznych
- Wyzwalanie dziecięcej kreatywności – sześciolatek w szkole
- Gry i zabawy aktywizujące dziecko oraz wspierające jego rozwój emocjonalny
- Dziecko gotowe do szkoły
- Na drodze ku samodzielności edukacyjnej
- Wsparcie rozwoju dziecka nieśmiałego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolenego
- Wspieranie rozwoju dziecka młodszego
- Praca z uczniem młodszym
- Rysunek dziecka w diagnozie i terapii
- Projekt edukacyjny jako metoda aktywizująca i wspierajaca rozwój dziecka w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej
- Planowanie, monitorowanie i ewaluacja pracy nauczycielki / la edukacji wczesnoszkolnej – podstawa programowa, podręcznik, program nauczania
- Jak rozpoznać relacje w zespole uczniów sprawiajacych trudnośi wychowawcze i wykorzystać w działaniach naprawczych
- Obserwacja zaburzeń procesów integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym
[/acc]
[acc style=”style3″ title=”Bezpieczeństwo i profilaktyka agresji w szkołach” parent=”accgroup1″ ]
Proponowane tematy szkoleń RODN:
- Bezpieczeństwo i profilaktyka agresji w szkołach (łącznie z agresją słowną)
- Życzliwość jako sposób budowania konstruktywnych relacji nauczyciela z uczniem. Propozycje dla profilaktyki zachowań agresywnych w szkole
- Dyscyplina w klasie. Kształtowanie autorytetu nauczyciela
- Godność w pracy nauczyciela. Radzenie sobie z manipulacją uczniów i rodziców
- Przemoc i cyberprzemoc w szkole oraz uzależnienie od Internetu. Radzenie sobie z zagrożeniami związanymi z nowymi technologiami
- Rozwiązywanie konfliktów w szkole z wykorzystaniem metody mediacji i negocjacji. Dialogowe metody rozwiązywania konfliktów
- Praca z dzieckiem i osobą agresywną
- Od złości do agresji. Sposoby efektywnego kontrolowania zachowań uczniów
- Jak radzić sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami uczniów w szkole?
- Bezpieczna szkoła – kreowanie wspierającego środowiska szkolnego
- Przeciwdziałanie przemocy domowej wobec dziecka oraz wdrożenie procedury Niebieskie Karty w oświacie
- Budowanie koalicji z otoczeniem szkoły na rzecz poprawy bezpieczeństwa uczniów
- Przeciwdziałanie agresji i przemocy w szkole
- Zachowania problemowe uczniów – program nauki zachowania (PNZ)
- Szkoła jako instytucja sprzyjająca szerzeniu się agresji. Jak pracować nad dyscypliną w klasie?
- Bezpieczny Internet – Bezpieczne Dziecko
- Dbałość o bezpieczeństwo psychiczne uczniów na każdnym etapie kształcenia. Czyli jak wspomagać rozwój każdego ucznia przez diagnozę możliwości i uzdolnień, zmotywowanie go do pracy i wysiłku, w celu osiągnięcia przez niego sukcesu edukacyjnego. Systemowe podnoszenie jakości pracy nauczycieli i szkoły
- Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów
- Wzmacnianie bezpieczeństwa w placówkach oświatowych
- Zdrowie ucznia jako kluczowy czynnik jego rozwoju psychofizycznego
- Przemoc seksualna wobec dzieci i młodzieży ze strony dorosłego sprawcy
- Cyberprzemoc. Dziecko jako sprawca i ofiara
- Jak radzić sobie z prowokacyjnymi zachowaniami uczniów?
- Konstruktywne metody rozwiązywania konfliktów
- Stop przemocy w szkole! Jak zapobiegać agresywnym zachowaniom?
- Techniki pracy z dziećmi przejawiającymi zachowania agresywne
[/acc]
[acc style=”style3″ title=”Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych” parent=”accgroup1″ ]
Proponowane tematy szkoleń RODN:
- Indywidualizacja pracy z uczniem ze SPE w szkole ogólnodostępnej jako podstawa pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Wsparcie edukacyjno-terapeutyczne ucznia z niepełnosprawnością w młodszym wieku szkolnym
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości ucznia – praktyczne wskazania do pracy z uczniem dysfunkcyjnym
- Dziecko niepełnosprawne w szkole ogólnodostępnej – budowanie klimatu akceptacji, zrozumienia i integracji wśród zdrowych rówieśników
- Dziecko z niepełnosprawnością pokarmową oraz z chorobą przewlekłą w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej – znaczenie wsparcia dietetycznego dzieci z chorobami, które modyfikują zachowanie w tym ADHD, autyzm i jego spektrum, depresja
- Niepełnosprawni wśród sprawnych
- „Ruch – radosne uczenie się” – program autorski wspomagający i stymulujący rozwój dziecka z różnymi dysfunkcjami
[/acc]
[acc style=”style3″ title=”Jakość kształcenia ponadgimnazjalnego” parent=”accgroup1″ ]
Proponowane tematy szkoleń RODN:
- Socjalizacja i reedukacja uczniów zniechęconych do nauki jako strategia szkoły na poprawę efektów kształcenia
- Sposoby podnoszenia jakości kształcenia w efektywnej szkole ponadgimnazjalnej
- Systemowe podnoszenie jakości zespołowej pracy nauczycieli szkoły w zakresie zarządzania wiedzą i doświadczeniem pracowników. Jak przebiega proces budowania systemu kierowania zespołami rady pedagogicznej
- Współpraca z rodzicami jako strategia szkoły na rzecz poprawy efektywności kształcenia – szkolenie dla nauczycieli
- Wyławianie i rozwijanie talentów w polskiej szkole (niedoścignione marzenia czy fakty, deklaracje czy działania, plany a ich realizacja – uwarunkowania)
- Metodyka pracy z grupą
- Wyzwalanie aktywności ucznia w procesie uczenia się
- Jak wykorzystać metodę coachingową w pracy z uczniem?
- Metodyka procesu nauczania
- Kształtowanie strategii edukacyjnej w lokalnej polityce oświatowej. Wykorzystanie wyników osiągnięć uczniów do podnoszenia jakości pracy szkół w zakresie matematyki
- Wzmocnienie wychowawczej roli placówki przez rozwijanie uzdolnień, pasji i zainteresowań uczniów
- Cel w metodzie czy metodą do celu? Prawdy i mity o metodzie aktywnego uczenia się
[/acc]