Cele:
1. Poszerzenie wiedzy na temat metod i technik twórczych sprzyjających kształtowaniu kompetencji kluczowych i właściwych postaw.
2. Kształtowanie umiejętność stosowania wybranych technik i metod twórczych.
3. Zwiększenie elastyczności myślenia oraz inwencji w poszukiwaniu nowych pomysłów i rozwiązań.
4. Rozwijanie podejście do kreatywności jako sfery, którą można ćwiczyć i rozwijać.
Program:
4. Neurodydaktyka w szkole czyli jak uczyć się uczyć.
5. Czynniki warunkujące efektywne nauczanie i uczenie się.
6. Kompetencje kluczowe w procesie uczenia się – rozwijanie kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości.
7. Kreatywność – pojęcia, zasady, strategie.
8. Stymulacja myślenia twórczego – system ćwiczeń opartych na rozwiązywaniu problemów.
9. Myślenie pytajne – zdolność dostrzegania problemów, formułowania pytań, reformułowanie pytań.
10. Twórcze kombinowanie – kojarzenie, łączenie i syntetyzowanie informacji.
11. Transformacja – przekształcanie w nowe, oryginalne rozwiązania.
Prowadzący:
Wieloletnia nauczycielka i dyrektorka szkoły, trener I stopnia, mgr pedagogiki, nauczyciel dyplomowany. Ukończyła specjalistyczny kurs trenerski w Szkole Twórczego Myślenia w Krakowie. Trenerka współpracująca z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie w ramach projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego i wielu licznych projektów dla MEN.
Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.