Cele ogólne:
1. Pogłębienie wiedzy na temat kompetencji kluczowych oraz aspektów zewnętrznych i wewnętrznych wpływających na ich kształtowanie.
2. Uświadomienie potrzeby kształtowania kompetencji kluczowych i ich roli w procesie nauczania i wychowania.
Program szkolenia:
1. Profil kompetencyjny nauczyciela.
2. Społeczne i cywilizacyjne przyczyny ustanowienia kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie.
3. Kompetencje kluczowe w Zaleceniu Parlamentu Europejskiego z dnia 22 maja 2018 roku.
4. Kompetencje kluczowe a najważniejsze umiejętności zdobywane przez ucznia w trakcie kształcenia ogólnego, określone w podstawie programowej.
5. Zadania nauczycieli w zakresie realizacji procesu kształtowania kompetencji, w tym:
– tworzenie planów dydaktycznych uwzgledniających rozwijanie kompetencji kluczowych,
– prowadzenie procesu dydaktycznego uwzględniającego realizację kompetencji,
– monitorowanie i ewaluacja w zakresie kształtowanych kompetencji na kolejnych etapach edukacyjnych.
6. Efektywne metody kształcenia kompetencji kluczowych.
Prowadzący:
Wieloletnia nauczycielka i dyrektorka szkoły, trener I stopnia, mgr pedagogiki, nauczyciel dyplomowany. Ukończyła specjalistyczny kurs trenerski w Szkole Twórczego Myślenia w Krakowie. Trenerka współpracująca z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie w ramach projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego i wielu licznych projektów dla MEN.
Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.