Cel szkolenia
Po szkoleniu uczestnicy:
1. Zapoznają się z różnicami kształcenia tradycyjnego a zdalnego.
2. Nabędą umiejętności łączenia kompetencji cyfrowych i możliwości rozwiązać e-learningowych w kształceniu stacjonarnym.
3. Nauczą się projektować zajęcia zdalnie, aby osiągnąć porównywalny efekt do zajęć stacjonarnych.
Program szkolenia:
1. Psychologiczno-pedagogiczne aspekty kształcenia na odległość:
– motywacja w kształceniu zdalnym,
– zagrożenia,
– wychowanie w edukacji zdalnej,
– nauczanie w edukacji zdalnej,
– nauczyciel w kształceniu zdalnym.
2. Dydaktyka kształcenia na odległość:
– istota i cechy kształcenia na odległość,
– charakterystyka edukacji na odległość,
– zalety i wady kształcenia na odległość,
– charakterystyka środków dydaktycznych wykorzystywanych w kształceniu zdalnym,
– tradycyjne metody nauczania a specyfika kształcenia zdalnego.
3. Projektowanie i realizacja kształcenia na odległość – pisanie scenariuszy:
– zasady projektowania,
– struktura kursu zdalnego,
– zarządzanie kursem na platformie,
– cele kształcenia w kursie zdalnym,
– formy i metody kształcenia,
– sprawdzania i ocenianie efektywności.
4. Uwarunkowania prawne.
5. Internetowe platformy edukacyjne.
6. M-learning – mobilne wsparcie kształcenia zdalnego.
7. Standaryzacja kształcenia zdalnego.
Prowadzący:
metodyk kształcenia zdalnego, wdrażający platformy e-learningowe na uczelniach wyższych, instytucjach państwowych jako narzędzie wspracie. Twórca zawodu metodyk kształcenia zdalnego dla Ministerstwa Polityki Społecznej, twórca kursów e-learningowych dla oświaty, szkolnictwa wyższego oraz na rynku komercyjnym.