Cele szkolenia:
1. Poszerzenie wiedzy na temat metody projektu, jej wykorzystania i adaptowania do możliwości rozwojowych i możliwości uczenia się.
2. Kształtowanie umiejętności planowania i projektowania projektu z uwzględnieniem możliwości rozwojowych uczniów.
3. Doskonalenie umiejętności planowania aktywności badawczej ucznia oraz projektowania ewaluacji projektu.
4. Podniesienie umiejętności monitorowania i ewaluacji projektu edukacyjnego.
Treści programowe:
- Etapy rozwoju ucznia a jego możliwości uczenia się.
- Zalety projektów
– metoda projektów a osiągnięcia szkolne
– metoda projektów a rozwój społeczno – emocjonalny
– metoda projektów a współpraca z rodzicami
– metoda projektów a umiejętność rozwiązywania problemów - Kierowanie projektami – struktura projektu.
- Analiza podstawy programowej w kontekście działań zaplanowanych w projekcie – określenie umiejętności i celów.
- Planowanie doświadczeń badawczych i wypraw terenowych.
- Dokumentowanie działań realizowanych w projekcie.
- Planowanie ewaluacji projektu edukacyjnego – narzędzia do monitorowania i ewaluacji.
Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.