Cele:
1. Nabycie umiejętności diagnozowania poziomu umiejętności matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów i młodszym wieku szkolnym.
2. Poznanie skutecznych sposobów rozwijania kompetencji matematycznych u dzieci i uczniów typowo rozwijających się, z autyzmem i niepełnosprawnych intelektualnie.
3. Nabycie umiejętności planowania i prowadzenia zajęć i terapii rozwijających deficytowe sfery rozwoju.
Program:
1. Etapy rozwoju intelektualnego wg. Piageta.
2. Dojrzałośc do uczenia się matematyki-diagnoza, jak rozwijać.
3. Dojrzałość emocjonalna i jej znaczenie w uczeniu się matematyki.
4. Jak prowadzić zajęcia korekcyjno wyrównawcze dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki?
5. Sposoby konstruowania programów, metody prowadzenia zajęć z dziećmi.
6. Ocena skuteczności, modyfikacja.
Prowadzący: Trener, nauczyciel oligofrenopedagogiki – praktyki z 25 letnim stażem pracy. Wieloletni dyrektor placówki specjalnej, w której wdrożył z sukcesem w swojej Placówce nowatorskie rozwiązania w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną (superwizje, spacer edukacyjny, nauczanie blokowe, język angielski, zajęcia praktyczne dla uczniów z umiarkowaną niepełnosprawnością w zakładach pracy.) Terapeuta SI oraz terapii pedagogicznej.
Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.