Cele ogólne:
1. Poznanie specyfiki rozwoju dziecka z zaburzeniami neurorozwojowymi – autyzm , zespół Aspergera.
2. Podniesienie wiedzy i umiejętności w zakresie pracy z uczniem z zaburzeniami neurorozwojowymi (autyzm, zespół Aspergera).
3. Analiza sposobów i metod dostosowania wymagań do indywidualnych potrzeb dziecka ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera.
Program szkolenia:
1. Czym jest autyzm i zespół Aspergera?
2. Tacy jak Wy – świat dziecka z autyzmem.
3. Wykorzystanie technik behawioralnych w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu.
4. Programy terapeutyczne i strategie proaktywne.
5. Techniki nauczania dzieci z autyzmem.
6. Alternatywne metody komunikacji.
7. Strefa najbliższego rozwoju a dostosowanie wymagań edukacyjnych.
8. Wielospecjalistyczna Ocena Funkcjonowania – cele szczegółowe i długoterminowe.
9. Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych.
10. Rola rodziców w funkcjonowaniu dziecka ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera.
Prowadzący:
Wieloletnia nauczycielka i dyrektorka szkoły, trener I stopnia, mgr pedagogiki, nauczyciel dyplomowany. Ukończyła specjalistyczny kurs trenerski w Szkole Twórczego Myślenia w Krakowie. Trenerka współpracująca z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie w ramach projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego i wielu licznych projektów dla MEN.