Cele:
1. Zwiększenie świadomości w zakresie znaczenia współpracy nauczycieli z rodzicami na rzecz optymalizacji rozwoju dziecka.
2. Zwiększenie świadomości w zakresie wpływu nauczycieli na działania podejmowane prze rodziców oraz dzieci.
3. Zwiększenie świadomości w zakresie wpływu nauczycieli na generowanie trudności we współpracy z rodzicem i uczniem.
4. Doskonalenie umiejętności prowadzenia dialogu motywującego z rodzicami, nie tylko w sytuacjach trudnych.
Program:
1. Dlaczego rozmowa z rodzicem zawsze jest cenna i pomaga nam w osiąganiu sukcesów edukacyjnych.
2. Znaczenie wypowiedzi i propozycji nauczyciela dla decyzji i zachowań rodziców oraz uczniów.
3. Kiedy dialog z rodzicami może generować trudności – jak im zapobiegać?
4. Czego w rozmowie z nauczycielem szuka rodzic, a czego nauczyciel?
5. Jak rodzica uczynić sprzymierzeńcem nauczyciela i nie zgubić potrzeb dziecka oraz jego rozwojowych wymagań i ”przypadłości”.
6. Kluczowe kompetencje komunikacyjne w rozmowie z rodzicami.
7. Prowadzenie dialogu motywującego z rodzicami – symulacje.
Prowadzący:
psycholog, doświadczony trener, coach , specjalista z zakresu szkoleń psychologicznych. Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego. Ukończyła Podyplomowe Studium Socjoterapii oraz Szkołę Trenerów “Sieć” przy PTP. Współpracownik kilku uczelni wyższych we Wrocławiu. Dziedziny warsztatów, które prowadzi, jako specjalista z zakresu szkoleń psychologicznych: psychologia zarządzania, zachowania organizacyjne, komunikacja społeczna, negocjacje i psychologia konfliktów interpersonalnych, twórcze rozwiązywanie problemów, standardy obsługi klienta, asertywność, radzenie sobie ze stresem, podnoszenie potencjału kierowniczego i pracowniczego, rozwijanie talentów, motywacja, prowadzenie treningów grupowych i in.
Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.