Cele:
1. Autorefleksja na temat budowania relacji z rodzicami.
2. Przedyskutowanie i wypracowanie zasad współpracy z rodzicami.
3. Przybliżenie rodzajów postaw rodzicielskich i sposobów komunikowania się z poszczególnym typem rodzica (stworzenie sytuacji modelowych rozmów).
4. Wymiana doświadczeń w planowaniu i przygotowywaniu spotkań z rodzicami, ewaluacja zebrań.
5. Przedstawienie dobrych praktyk i inspiracji do pracy, które mogą pomóc w budowaniu i osiąganiu celów w relacjach z rodzicami.
Program:
1. Kiedy myślę – moi wychowankowi, rodzice moich wychowanków (dokonanie autorefleksji).
2. Ja nauczyciel jako rodzic – różnice między rolami jakie odgrywamy.
3. Opinie rodziców o zebraniach.
4. Co mogę zrobić, aby osiągnąć założone przez rodzica cele?
5. Co mogę zrobić, aby osiągnąć założone przez siebie cele?
6. Idealne spotkanie z punktu widzenia rodziców.
7. Idealne spotkanie z punktu widzenia nauczycieli.
8. Jak dobrze zaplanować zebranie?
9. Czemu nie zawsze jest tak jak myślimy, że będzie?
10. Co tkwi w nas – nauczycielach co przeszkadza nam w komunikacji z rodzicami?
11. Co tkwi w nas – rodzicach co przeszkadza nam w kontaktach z nauczycielami?
12. Wypracowanie jasnych zasad współpracy.
13. Relacja win – win / „wygrany – wygrany” w kontaktach z rodzicami.
14. Moje doświadczenia.
15. Wyniki badań Selingmana i Żłobickiego.
16. Moje umiejętności komunikacyjne.
17. Zasady asertywnej odmowy.
18. Typy postaw rodzicielskich i sposoby komunikowania się z poszczególnym typem rodzica (stworzenie sytuacji modelowych rozmów).
Prowadzący:
nauczyciel geografii, wiedzy o społeczeństwie i matematyki, przez 12 lat doradca metodyczny.
Czas trwania oraz cena szkolenia uzgadniane są indywidualnie z klientem.