To proste, ale niełatwe – o komunikacji, relacjach i współpracy w zespole.
Cel ogólny: Rozwijanie kompetencji społecznych w zakresie efektywnej współpracy z innymi osobami. Identyfikacja własnych zasobów w komunikacji interpersonalnej. Zdiagnozowanie osobistych umiejętności nawiązywania i utrzymywania asertywnych
Zarządzania własnym rozwojem i karierą zawodową, z uwzględnieniem życia rodzinnego i osobistego.
Cele: Określenie swoich mocnych stron i talentów. Zwiększenie świadomości na temat swojego potencjału. Podniesienie umiejętności zarządzania emocjami i budowania celów. Poznanie nowych narzędzi i metod
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia.
Cele szkolenia Podniesienie umiejętności planowania pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z uwzględnienie sposobów dostosowania wymagań edukacyjnych. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania indywidualnych potrzeb rozwojowych i
Skuteczne techniki aktywizowania i motywowania uczniów do uczenia się.
Cele szkolenia: Zapoznanie nauczycieli z definicją oraz rolą metod aktywizujących. Przedstawienie klasyfikacji metod aktywizujących procesy uczenia się. Przeprowadzenie metodą warsztatową wybranych metod aktywizujących. Uświadomienie korzyści
Dostosowanie wymagań i konstruowanie indywidualnych programów edukacyjnych – terapeutycznych dla uczniów ze spektrum autyzmem i zespołem Aspergera.
Cele ogólne: Poznanie specyfiki rozwoju dziecka z zaburzeniami neurorozwojowymi – autyzm , zespół Aspergera. Podniesienie wiedzy i umiejętności w zakresie pracy z uczniem z zaburzeniami
Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – planowanie pracy i dostosowanie wymagań edukacyjnych.
Cele ogólne: Pogłębienie wiedzy dotyczącej roli, kompetencji i zadań nauczyciela pracującegoz uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Podniesienie wiedzy na temat specyficznych potrzeb, ograniczeń i możliwości