Skuteczne techniki aktywizowania i motywowania uczniów do uczenia się.
Cele szkolenia: Zapoznanie nauczycieli z definicją oraz rolą metod aktywizujących. Przedstawienie klasyfikacji metod aktywizujących procesy uczenia się. Przeprowadzenie metodą warsztatową wybranych metod aktywizujących. Uświadomienie korzyści
Dostosowanie wymagań i konstruowanie indywidualnych programów edukacyjnych – terapeutycznych dla uczniów ze spektrum autyzmem i zespołem Aspergera.
Cele ogólne: Poznanie specyfiki rozwoju dziecka z zaburzeniami neurorozwojowymi – autyzm , zespół Aspergera. Podniesienie wiedzy i umiejętności w zakresie pracy z uczniem z zaburzeniami
Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – planowanie pracy i dostosowanie wymagań edukacyjnych.
Cele ogólne: Pogłębienie wiedzy dotyczącej roli, kompetencji i zadań nauczyciela pracującegoz uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Podniesienie wiedzy na temat specyficznych potrzeb, ograniczeń i możliwości
Wsparcie ucznia z objawami depresyjnymi.
Cel ogólny: Zapoznanie ze specyfiką zjawiska depresji dzieci i młodzieży, symptomami i sposobami reagowania. Cele szczegółoweUczestnik/czka: określa czym jest depresja, rozróżnia pojęcia smutek, nastrój, depresja,
Jak radzić sobie z agresywnymi zachowaniami ucznia w szkole i w przedszkolu?
Cel ogólny: Pozyskanie wiedzy na temat źródeł i przyczyn agresji oraz sposobów reagowaniaw sytuacji wystąpienia trudnych zachowań. Cele szczegółoweUczestnik/czka:– wymienia i wyjaśnia źródła oraz przyczyny
Akademia wychowawcy. Jak kształtować postawy oraz kompetencje osobiste i społeczne uczniów?
Cele ogólne:Określenie kompetencji i roli wychowawcy klasy oraz czynników wpływających na procesy wychowawcze. Kształtowanie umiejętności wpływających na efekty wychowawcze. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego