Wsparcie ucznia z objawami depresyjnymi.
Cel ogólny: Zapoznanie ze specyfiką zjawiska depresji dzieci i młodzieży, symptomami i sposobami reagowania. Cele szczegółoweUczestnik/czka: określa czym jest depresja, rozróżnia pojęcia smutek, nastrój, depresja,
Jak radzić sobie z agresywnymi zachowaniami ucznia w szkole i w przedszkolu?
Cel ogólny: Pozyskanie wiedzy na temat źródeł i przyczyn agresji oraz sposobów reagowaniaw sytuacji wystąpienia trudnych zachowań. Cele szczegółoweUczestnik/czka:– wymienia i wyjaśnia źródła oraz przyczyny
Akademia wychowawcy. Jak kształtować postawy oraz kompetencje osobiste i społeczne uczniów?
Cele ogólne:Określenie kompetencji i roli wychowawcy klasy oraz czynników wpływających na procesy wychowawcze. Kształtowanie umiejętności wpływających na efekty wychowawcze. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego
Efektywne i skuteczne rozwiązania w budowaniu dobrych relacji z rodzicami.
Cele:1. Podniesienie kompetencji w zakresie efektywnej współpracy z rodzicami.2. Rozwijanie umiejętności w zakresie rozpoznawania postaw i typów rodziców.3. Doskonalenie umiejętności budowania współpracy z rodzicami w